2005-03-04

baksmälla

Var ute med lite folk från tidningen igår. "Pagen" , "Polo" och jag höll ut längst. På taxikvittot står jag kom hem klockan 02.36. Gula slippar påstår jag drack brun sprit.
  Mitt huvud bekräftar den uppgiften.

Fick sms från Mattias på Expressen kl. 01,25 "skrev just Mats Olsson + Toto = sant på Pet Sounds toalett."

Drack Boddington´s på Dubliners tills de stängde. Därefter till Kvarnen och på spriten.
  Polo snackade med nån brud. Pagen hakade upp sig på nåt i senaste bilagan. Han hade stått kvar och tjatat än om jag inte utmanat honom på "Vem har flest landslagsspelares nummer i sin mobil?"
  Mats vs Pagen: 22 -13 Då visade jag ändå inte Zlatan.

Pagen är en sån där som tycker han är smart. Egentligen är han bara en medelmåtta som är bra på att klistra etiketter på folk. Sånt gillar chefer. Det är så mycket dom orkar fatta. Han kommer gå långt, säger dom.
  Han har böcker utan bilder på sitt skrivbord. Följdaktligen betraktas han som intellektuell, skriver oändliga texter och hänger över redigerarna för de inte ska stryka nåt.
  Pagen är kul att gå ut med. Han känner alla (tror han), går före i köer och bjuder på cig.

Polo är en Håkan Mild. Springer på alla bollar och täcker stora ytor i tidingen. Kommer nå långt, men aldrig högt.
  Började på en lokaltidning när han var 15 och har sin byline i tidningen varenda dag. Har gått domarkurs eller tränarkurs. Fortfarande jävligt ung. Saknar ironi, ständigt positiv, har flyt med brudar(!).

!! God nyhet. Träffade kompis till Skåne-Jenny från Södra Vätterbygdens folkhögskola. Kort svart lugg och arg. På ett smidigt sätt luskade jag ut att J. varit sjuk hela veckan.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.