2005-03-01

hockeysnor

Bevaka hockey är rätt kass. Får alltid så kalla fingrar av att bevaka hockey. Och kall nästipp. Man kan bli kall på fotboll oxå, men det är det värt.
  På hockey är det omöjligt att dricka sitt kaffe innan man droppar snor ner i pappmuggen. Försökte prata med min fotograf -"Fredriksson"- om saken senast men det var lönlöst. Han stirrade, tog upp sin mobiltelefon och ringde hem för fråga sin fru om hon köpt gräddost.
  Då insåg jag att hans mustasch räddar honom.
  Roade mig resten av hemresan med att föreställa mig hur Fredriksson fastnade med sin Eriksson i snorbromsen.

Drack Famous Grouse när jag kom hem igår. Drömde att Colin Hendry var tränare i AIK och jag blev tvungen att övertala honom om att göra ett modereportage för sommarbilagan.

Inget mejl från Skåne-Jenny.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.