2005-03-07

Måndag. Som fan.

Chefen presenterade en ny idé för Tidningens Bilaga inför Allsvenskan.
  I korta drag gick den ut på statistik och grafik.
  När jag frågade vad som hänt med mina porträtt och reportage såg han sådär svävande ut. Listor, bilder och snygg grafik skulle det bli istället.
-Journalistik är inte bara löpvägar, vinterträning och 4-4-2. Vi måste bli rappare och sexigare.
-Vem ska göra de jävla listorna då, frågade jag?
  Polo dök ner med huvudet i nån ointressant tidning och Pagen verkade plötsligt väldigt intresserad av färgen på väggarna.

Det hela hade tydligen bestämts i förra veckan när jag, till skillnad från alla andra på redaktionen, var ute på jobb.
  Och jag som lät Pagen bjuda mig på cigg i torsdags!

Kår-anda??!! Enda anledningen till att journalister håller kollegor om ryggen är för att själva kunna sticka kniven i dem när de får chansen.

Fick mejl från Marcus i Växjö med detaljer om vad Micke Leijnegard gjorde efter melodifestivalen. Allt verkar lindrigare än det han gjorde i sändning...

Har ägnat resten av dagen åt att göra riktiga listor. Sådan som den här tidningen BORDE publicera.
*Sveriges bästa vänsterfötter genom tiderna.
*Brasiliens 20 snyggaste klubbmärken.
*Världens tuffaste klubbnamn.
*Världens snyggaste svartvita klubbmärken.
*De 20 snyggaste italienska spelarfruarna.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.