2005-03-15

på hemmaplan

Kollade på Serendipity med Sambon igår. Romantisk komedi med John Cusack. Hon spelade in den i fredags (tror jag) när jag försökte slita nattchefen från dataspelet och internet för att få honom att fatta att Frisk hoppade av.
  Ödet för samman John Cusack med Kate Beckinsale. De blir kära och lämnar allt för kärleken och "den rätte".

Kom på mig själv med att tänka på hur jag träffade Skåne-Jenny.
  Det var en ljummen juninatt för några år sen. Hon praktiserade på Mittnytt och ville vara ihop med Erik Nyberg, som sen tog över lekande lätt efter Kjell Lönnå.
  Vi snodde en flaska Famous Grouse från någon okänd på en tråkig Svt-fest. Sen klättrade vi in på Idrottsparken i Sundsvall för att skjuta allsvenskan tills solen gick upp och spriten var slut.

Mitt i filmen frågade min Sambo vad jag satt och tänkte på.
  Svarade att jag tänkte på Giffarnas trista försäsong och den nye baltiske mittfältarens skada. Skämdes.

Min sambo -Sara- är fantastisk. Verkligen. Jag vet ingen som skulle orka med mig som hon.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.