2005-03-23

Solglasögon

Hälften av journalisterna har glömt solglasögon. Polo har skaffat ett par från souvenirshopen. Han ser helt Aya napa ut.
  Själv kom jag ihåg mina guldbågade Ray Ban. De behövs.

Vitt journalistiskt vinterfläsk lyser i ögonen. Alla utom Patrik Ekwall ser ut som nyuppgrävda vita larver som träffats av solljuset. Även jag.
  Kavajerna är kastade. Vita fladdriga t-shirts dominerar presskårens garderob. Kjell Kjellman hade igår fått på sig något som vid en hastig titt liknade piratbyxor.
  Kontrasten mellan de vältränade proffsen på fotbollsplanen och oss reportrar på läktaren är smärtsam.

Tompa och Dregen. Två killar som var nere för att bevaka sina allsvenska lag för nån hemsida.
De försökte hänga med mig i baren igår. Ville bjuda på bira och snacka fotboll. Trevliga killar.


Dragan, Drutten, Tjompa eller allt vad de heter. Man träffar de i La Manga. De plåtar sig med bar överkropp, öl och dator. Skägglösa små Hunter S Thompsons i adidasshorts. Uppfyllda av sin roll som korrespondenter och krönikörer.
  I sina ögon är de större än Simon Bank. De tror de är Mats Olsson.
  Efter några öl tror de att de är Mats Hård.
  Ack pojkar. Det krävs mer än ett modem och lite attityd för att fylla ut kavajen. Men så länge de bjuder...

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.