2005-03-21

stjärnornas krig

Morgonmöte Måndag. Chefen hade väl blippat mellan Star Wars och fotboll i lördags för nu hade han en idé.
-Landslaget - Stjärnornas krig. Inför kvalet. Nya Star Wars. På gång. Spelarna som karaktärer från filmen. Ett uppslag. Stoitchkov ledare för stormtrupperna.
  Chefen tittade sig omkring med blick som om han väntade sig att få stora journalistpriset direkt. Gnällspiken lämnade rummet utan ett ord. Själv tog jag det som ett skämt:
-Visst, Zlatan som Anakin Skywalker, full av Kraften men svår att tygla.
Chefen låtsades inte förstå ironin. Polo och Pagen blev entutiastiska. Som alltid.
-Larson får vara Obi Wan, hans läromästare.
-Ljungberg är Luke, hjälte och snygg. Nej , Prinsessan Leja.
Chefen, Polo och Pagen och den nya tjejen gick verkligen igång:
-Hedman är Jediriddare.
-Lagerbäck får vara en robot!
-Söderberg får va Chewbacka! Nej, Jabba de Hutt, Nej, det är Lennart Johansson.
-Söderberg är kungen i undervattenslandet!
Nu skrek dom i mun på varandra:
-Svensson får vara Jar Jar Binks-pajasen!
-Nej Frisk -glad, hatad och bortplockad!
Till slut blev jag tvungen att säga stopp.
-Det är en jävligt rolig idé, sa jag. Sälj den till Lilla Sportspegeln för den har fan inget med fotboll eller journalistik att göra.
  Jag tror det gjorde intryck.

La fram senaste Offside på hans bord. Så han fattar vad vi borde hålla på med.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.