2005-03-27

team work

Säga vad man vill om Polo, men när det blir match är han en kille att lita på.
  Vi känner varandra. Jag vet vilka spelare han vill prata med. Han vet vilka frågor jag vill ställa. Vi behöver inte diskutera.
  När Ljungberg satte straffen skickade jag över ett papper med mina betyg och han räckte över ett till mig. De var identiska.

Gnällspiken däremot är en annan femma. Hans uppgift är att skriva en text med åsikter. Han är inte värd att kallas krönikör, men det är det han får betalt för.
  Fem minuter före deadline ville han ändra spelarbetygen. Vi har varit med om detta förut men denna gången var vi förberedda:
-Det är försent, sa jag. Vi har skickat dem. Du vet, det är sommartid i natt. Allt är förskjutet.
-Varför sa ni inte till mig, sa han? Han lät surare än någonsin.
-Chefen ringde, nåt med tryckeriet. Vi ville inte störa dig, sa Polo, vi vet hur viktig din text är för läsarna.
-Hmm,,, ja, det är sant, sa Gnällspiken, men ni måste...
-Jag läste din text, sa Polo. Den var lysande och upplysande.
Då sträckte han på sig:
-Jasså, tycker du det. Tack. Ja, ni vet, killar, det personliga tilltalet, det tränger djupare. Det tar år att hitta det.

Jag spelade in hela samtalet på min intervjubandspelare. Polo och jag satt med var sin hörlur och lyssnade på det i baren efteråt om och om igen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är för j@vligt att jag inte har räknat ut vilken blaska du jobba på... men nu fan ska denna gåta lösas

6:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det är han, Mats Olsen, som skriver långa texter som aldrig handlar om sport, tror jag.

8:14 em  
Blogger xx xx said...

Tack för din kommentar. Jag hoppas du har glädje av min sida.

8:14 em  
Anonymous Anonym said...

Pucko, det är fan inte Mats OLSSON, det är nån annan som gärna vill vara Mats Olsson. Typ Stephan Mendel-Enk - erkänn och säg upp dig, ditt miffo!

1:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.