2005-04-10

Bortaplan

Kära blogg. Jag började skriva som en dagbok. Nu har du börjat bli som romanen om mitt liv. Det kanske var det som var meningen. Att se sig själv utifrån. Men nu börjar dagboken likna någon annans liv.

När jag vaknade i morse kände jag inte igen rummet.
  Jag kände inte igen mig själv.


Nu sitter jag på hotellet med cola och treo. Händerna skakar på tangenterna. Om en timme ska jag ta lunch med Saras farsa som vill prata om lån till huset. Sen är det timmar kvar till MFF-IFK.

  En mycket olämplig vecka för idiotgrejer dessutom. Skitmycket att göra. Allsvenskan. Derbyt i Spanien ikväll. Sommarhus.
  Hasse Bergh skadad.
  faaaaaaaaaan

Det var så länge sen jag sov i en främmande säng. Hade glömt hur vackra de där minuterna är när man vaknar till och känner doften av lakan och en annan parfym. I gryningen, när solen strilar in och bara lugna andetag hörs.
  Innan en tsunami av ångest och bakfylla väller in och sliter dig i stycken.


Känns som jag försöker spela ett spel min trupp inte har kapacitet för. Dags att hitta tillbaka till grundspelet igen.
- Ta tag i matchen nu Hård!
  Jag ska göra jobbet. Göra det jag är bra på. Åka hem till Stockholm och spela mig i form. Jobba. Göra rätt.

Sms från Sara i telefonen: "Lycka till"
  Tar paus från bloggen. Tillbaka på fredag 2005-04-15. Fler detaljer sen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ska bli sjukt spännande att läsa fortsättningen.

10:59 em  
Blogger xx xx said...

Tack för din kommentar, david.

4:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.