2005-04-01

kass öl

Gårdagskvällen började lovande. Tills Jennys kompisar dök upp efter en knapp halvlek och tittade misstänksamt på min kavaj.
  Jag sjönk ihop som en punkterad fotboll. Det hade varit kul att prata. Komma lite djupare. Med hennes polare från medialinjen på Södra Vätterbygden och Kalix folkhögskola dog matchen.
  De är tjejer, röker Marlborugh Lights, jobbar på Sveriges Radio och pratar om sig själva, sina projektanställningar, LAS och KAS och Peter Örn.
  De jobbar på SR. De pratar om SR. Jag tror ta mig fan de äter och skiter SR.
  De ägnar även substantiell tid åt att dissa saker enligt denna lista:
1 Folk med fasta jobb. 2 Folk med bättre jobb. 3 Vanligt folk. 4 Folk med ambitioner. 5 Folk med penis.
  De har jobbat i ett par, tre år och vet Allt. De kan tala i timmar om sig själva och den minimala värld som kallas media.

Vid ett tillfälle frågade faktiskt en av dem vad jag gjorde. Jag sa att jag skriver om fotboll.
  De enades om att sportjournalistik är gubbig, insnöad, dålig och grabbig och bla bla bla. Jenny sa att hon börjat skriva fotboll för att hon gillar det.
-Skål, sa jag. Det var det sista jag fick sagt.


Jag orkade inte ens bli full. Gick ut på Gondolens tak och tittade på Stockholm. Tände en rittmeister och svor åt hela vackra skiten.

Gick hem och såg över mitt allsvenska tips. Alltså det jag ska lämna in redaktionens egen tävling.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.