2005-04-06

Lammkött

Knackade Jenny på axeln igår och sa något i stil med "Hallå Jenny, Nu är jag i Malmö, vad hade du på hjärtat härom natten?"
  En smula toungue in cheek, vill jag understryka.
  När hon vänder sig om är det en helt annan person.
  Där står jag som en stammande idiot. Hon presenterar sig som Annelie eller Emmelie eller nåt från Radio Skånenånstans. Sören Cratz som hon pratar med sträcker fram handen:
-Jag heter Jenny.
  Jävla Sören, vi har träffats 100 gånger. Lokalradiobruden skrattade högt.

Tar en kopp kaffe och lyssnar på när Fredriksson pratar OB-tillägg med en skäggig fotograf från Nerikes Allehanda och funderar över hur jag kunde se så fel när jag får ett sms:
"Trodde du tröttnat på lokalradiobrudar! /Jenny"
Svar: "Blandar de Henna i vattnet på folkhögskolorna eller får ni rabatt på pressleget?"
"ha ha ha. Lammkött eller ChampL. ikväll? /Jenny"
  Hoppsan! Jag tittar upp diskret för att kolla var hon befinner sig. Ser henne ingenstans, däremot råkar jag få ögonkontakt med Lokalradiobruden.
Svar: "Jag tar det fröken erbjuder."

Det pep i fickan men jag hann inte läsa för Lokalradiobruden stormade fram och började fråga om jag kände den och den och Simon Bank och mer som jag inte kommer ihåg för jag tänkte på Jennys sms.

Läste efter pausen:
"Tyvärr. Jag skippar middagen. Jag ska se matchen med min brorsa som fyller år. /J"
  Den jävla Jenny hade sett att det var lammfilé med murkelsås på menyn till middagen.
  När jag träffade henne höll hon upp senaste Journalisten med en artikel om sexuella trakasserier och sa att jag måste passa mig.

Lyckades undvika Lokalradiobruden på kvällen. Nästan. Det sista jag såg snackade hon med en tunnhårig gurka på radiosporten.

Skriver detta på X2000. Visions of Johanna rullar på itunes. Lämpliga rubriker för kvällen:
Radiokvinna avslöjade raggförsök. eller
Sportprofil sextrakasserade kollega via SMS. "Det var hon som började. Jag är oskyldig."
  Jag har faktiskt inget gjort.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.