2005-04-22

listornas lista

Låg i natt och tänkte ut en top-10-lista över de bästa listorna jag aldrig läst.
10. De 20 sämsta utlandsköpen i Allsvenskan. -det finns en del riktiga floppar varje år.
9. De 20 bästa vänsterfötterna i Svensk fotboll -har nämnt den förut, men jag saknar den.
8. De 10 bästa rökarna -spelare som rökt alltså, men ändå dominerat -samma där.
7. De 20 bittraste förlusterna i avgörande kval-, cup- eller finalmatcher.
6. De 10 bästa straffsparksavgörandena -den kan likna bittraste förlusterna. Bittert är bra.
5. De 20 mest tragiska karriärsluten.
4. De 20 kortaste tränarjobben. Alternativt: Hetaste katapultstolen/De 20 klubbar som sparkat sin tränare oftast (månad per tränare eller tränare per år?)
3. De 10 snyggaste genomskärarna -och där skulle jag faktiskt ta med Viktoria Svenssons snabba frispark. Inte för att vara PK utan för hur hon bara vet att Moström kommer där.
2. De 20 mest sorgliga efterkarriärerna
1. Den här.

Jag vet inte varför. Jag bara kände för en sån lista. Vet inte ens om den är bra. Men den höll hjärnan igång några timmar.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.