2005-04-04

slow day

Lite av en mellandag på redaktionen för mig. Den där nya tjejen och jag stack över till nöjet och tog lite av Anders födelsedagstårta.
  Princess.
  Har mest surfat på hus-sajter än så länge. Kollat in sommarhus. Det borde finnas något billigare. Även på Bjärö.

Efter den där natten åt vi faktiskt frukost ihop på balkongen. Vi tittade på hur sommargästerna i tjocka morgonrockar anlände för sina morgondopp. Pensionerade direktörer i tenniskläder vinkade med sina trärackets när de möttes.
  Några timmar tidigare hade Sara och jag tagit ett nattdopp där i hamnen.
  Sen ringde Fredriksson och undrade var fan jag hållit hus och jag skulle vara på centercourten för en halvtimme sen. Sara körde mig tillbaka. Vi sa hej då och vi ses och slå en signal.
  Jag räknade kallt med att aldrig behöva träffa henne igen.


Telefon ringde precis. En väldigt sur klubbledare från Göteborg skällde ut mig för alla fel i vår "inför allsvenskan". Efter fem minuter förstod jag att han ringt till fel tidning. Jag lovade att koppla honom till den ansvarige och sen knappade jag in Pagens anknytning.

  Men någonting kändes annorlunda den morgonen. Först tog jag för givet att det berodde på att jag hade haft sex någorlunda nykter och Inte hade baksmälla. Men den obefintliga baksmällan hängde i.
  Hemma på redaktionen gjorde jag en grundlig research på Sara. Tidningen har tillgång till flera bra register för att kartlägga one night stands. (Alla journalister med koll gör så. ) I två veckor funderade jag på att ringa. Sov dåligt. Jag märkte att jag började gå ut på barer i närheten av hennes lägenhet.
  Sen ringde Sara.


Är det något som borde kallas Kick Off är det väl när Fotbollförbundet har just "Kick Off" för alla tränare och journalister?
  Men det kallas "Upptaktsträff" och återkommer årligen. Imorgon är det dags. I Malmö.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.