2005-05-23

avslappning efter segern

Jag älskar att vakna efter seger. Kolla igenom matchen på video, gå ner på Il Café, käka frukost och läsa tidningarna.
  Även när Snusläppen eller vem som helst skrivit är det skönt att läsa om vinster. En seger är inte bekräftad förrän vi skrivit om den.

Förr i tiden kunde jag ibland läsa en text och tänka: "fan va bra skrivet!" och känna ett hugg i hjärtat några sekunder innan jag kom på att det var Jag som skrivit den.
  Nuförtiden läser jag alltid byline först. Ibland läser jag inte mer än så.

Jenny förlorade tysta-leken! Halv 3 i natt vek hon ner sig och sms-ade: "Grattis till säsongens sista poäng."

Huset drar ut på tiden. Saras farsa har lagt sig i affären.
-Är det hans eller vårt hus, sa jag till Sara.
-Alla känner alla därnere, säger han och tycker vi ska byta besiktningsman.
  Så nu byter vi besiktningsman.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skönt när man sitter fast i svär-fars fällan... du kommer att få höra om det där huset i evigheter och vara i tacksamhetsskuld tills han dör.

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

Eller så släpper man prestigen och försöker uppskatta att nån bryr sig. Det finns ju faktiskt folk som menar väl med att försöka hjälpa till. Inte alla drivs av en obetvinglig lust att jävlas för jävlandets skull.

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

Hjälp. Hela idrottskulturen har vuxit tusentals meter i mina ögon, efter att läst lite av det du skrivit. Minst sagt intressant, men ni är väl fortfarande svin?

7:48 em  
Anonymous Anonym said...

Såklart vi är svin. Hård är egentligen ett svin. Han luras bara.

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.