2005-05-21

chefen

-Tajming, Mats. Fingret i luften, sa Chefen när jag senast frågade vad han höll på med.
-Du får ju knappt ut fingret ur röven, svarade jag.

Han har stekt varenda knäck jag föreslagit de senaste halvåret och kört på gammal skåpmat som Pagen eller någon annan orbajsare blåst upp till löpsedelsnivå.

Det spelar ingen roll om det är tatueringar, allsvensk doping, panikångest eller manlig anorexi jag kommer med. Först efter ett par månader i frysboxen plockar han fram mina idéer, värmer upp dem i micron och serverar dem som sina egna "heta" skapelser.

Nu har han gått över en gräns. Jag visste att han var en korrumperad sprätt, en mekanisk nickedocka, en fegis. Men jag trodde att det någonstans under frisyren fanns spår kvar av en journalistisk hjärna.
  Jag hade fel. Det är jag inte van vid.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej, vill bara säga en sista gång (trivs inte bland bloggens alla alias) att jag tycker du skriver fruktansvärt bra och roligt. Jag är inte intresserad av fotboll, men däremot av livet och samhället. Jag har alltid insett att många sportjournalister är smarta, roliga och fruktansvärt allmänbildade. Jag känner till och med en, som jag sedan länge tappat kontakten med - Per Yng - jag tror han är ngn nyhetsredaktör på tv nu. Jag gillade honom verkligen (som vän alltså). Så hur kan då sportbilagornas språk bli så komiskt och enkelspårigt, har jag ofta undrat. Så skriv på, jag läser dig varje dag, tipsar om din blogg till kompisar och när du lämnar din pseudonym och ger ut en bok har du i varje fall en köpare. En medelålders kvinna utan idrottsintresse....

11:43 fm  
Blogger xx xx said...

Gunilla, skönt att se att Någon känner igen kvalitet.
Du borde bli chef hos oss, idrottsintresse verkar inte vara något krav.

Återkommer i frågan.

4:09 em  
Anonymous Anonym said...

...här vilar ingen falsk blygsamhet... Jeez.

5:19 em  
Anonymous Anonym said...

Er chef???? Tror du jag är galen? Hmmm, du kanske inte är så smart som jag trodde....

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

Det är väldigt vad män är tröga. Alltså; antingen har du en idiotchef, eller så blir du själv en chefsidiot. Eller så slutar du och blir din egen kloka chef...

12:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hör du Mats, om du lurat mig och i själva verket är en författarwannabe i svart polo som aldrig varit i närheten av sportredaktioner och fotbollsplaner, ja då blir jag sur. Mycket sur. Då kan du vänta dig ett nattligt besök av ett gäng hårda Konichiwa Bitches. Det kommer att göra ont.....

2:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.