2005-05-13

otur

Idag är fredagen den 13:e
  Just idag bestämde jag mig för att skriva om Vidskepelse. Det var faktiskt inte meningen. Lustigt?

Mindre lustigt är att Pagen gått omkring som nån jäkla Tommy Söderberg på redaktionen hela veckan. Kommer med uppmuntrande ord, klappar folk i ryggen, läser över axeln på den där nya tjejens dator och kommer med oombedda råd.
  Vem tror han att han är? Om han kommer till mig och börjar säga "bra jobbat" och boxa på axeln så är risken jävligt stor att jag råkar spilla min dubbla automatespresso över hans nya jeans.
  Det vore ju Otur för honom.


Andreas Hermansson i Gif bytte från tröja 13 till 14 inför årets säsong. För säkerhets skull.
  Om årets Gif har Tur, kan man undra hur de skulle se ut med Otur.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Andreas Hermasson betyder alltid otur. Om man är Elfsborgare.

6:16 em  
Blogger xx xx said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:28 em  
Anonymous Anonym said...

Och det funkar. Förra året började Wiland i målet med tröja 100 för att fira jubileet, det gick kass och efter ett antal matcher bytte han tillbaka till tröja 30. E voila!

9:47 em  
Blogger xx xx said...

Elfsborg har väl haft en av de mest vidskepliga lirarna genom tiderna. Ni bör nog flytta Mattiassons papperskorg till Borås Arena. Ni verkar behöva all tur ni kan få.

9:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.