2005-05-02

rökning dödar

Är inne på min tredje Ritmeester och fjärde kaffe på Il Caffe. "Tobak skadar din hälsa allvarligt" står det på mitt röda paket.
  Skönt. Man vill ju veta att man får valuta för pengarna.

  På vägen hit gick jag förbi ett skyltfönster: "Bra ljud är livskvalitet" stod det.
  Jag har aldrig varit så nära att krossa ett skyltfönster i dagsljus förut. Livskvalitet är tre poäng borta. Eller en.


Sitter på detta fiket för att röka ned mig. Det är ett skönt självlågeri.
  Alla här ser lika dana ut. Alla har var sin lap top, var sin latte och var sin deklarationsblankett.

  Eller fan: "Livskvalitet är att inte förlora stort."

"Fotboll skadar din hälsa allvarligt." De borde skriva det på biljetter och matchprogram.
  Men inte slutar jag för det!
  Jag går till mitt jobb, gör det jag ska och nästa vecka kommer jag lura mig att vi har chansen.

"Det kan inte bli sämre i alla fall." Har ni hört den förut? Tro mig, det kan alltid bli sämre.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.