2005-05-19

ärvd förbannelse

Ett mejl från signaturen Kent i Matfors sänkte mig fullständigt:
>Inför årets säsong köpte jag en Gif Sundsvall-halsduk åt min dotter som är 5.
>Vet inte vad jag ska säga när hon frågar hur det går för gifarna. Vill inte att hon ska se mig må såhär dåligt.
>Jag ångrar nästan att jag gav henne halsduken. Hon kunde ju fått en Djurgårdhalsduk istället. Kanske hade det gett henne en ljusare framtid. Gjorde jag fel?

Svar: Självklart gjorde du fel. Men du hade inget annat alternativ. Jag skulle gjort likadant.

Liknande mejl har kommit till redaktionen. Inte bara från Sundsvall. Det är skrämmande läsning.
  Säsongsinledningen lurar dygnet runt som en magkatarr.

3 Comments:

Blogger Magnus Carlbring said...

man kan ha en fopåll innne i huvudet

elelr en regndroppe

eller en ananas

bollen är okcpså runnd

det säjer jag nu yo

2:02 em  
Anonymous Anonym said...

Nackdelen med att indoktrinera barnen för tidigt. Blir nästan äcklad när föräldrar prackar på barnen sitt lag redan som nyfödda(barnen, inte föräldrarna). Nä, ta med ungarna på matcher och låt dem kolla på teven, men det är upp till dem själva att välja lag.

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

tyvärr vet jag inte om det skulle hjälp just denna olyckliga man att köpa en dif-halsduk. prova med mff?

/gårdare med minst lika mycket ågren som en gifare. allt är ju trots allt rellativt...

7:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.