2005-06-12

barn

Föreslog för Sara att vi skulle strunta i SATS och ta en promenad istället. Gick ett varv runt Riddarfjärden. Kände viss pulsökning över tanken på att ramla in i Jenny på Lasse i Parken men det var barnvagnarnas dag där.
  Såg en gammal kollega. Han är på DI. Jag kände inte igen honom först. Han hade en unge i en Babybjörn och en påse våtservetter i fickan. Han satt och knappa på sin mobiltelefon.
-Sätter en Cosmopolitan på att det är en älskarinna, sa Sara.
  Han hade varit pappaledig ett par månader, sa han. Hans tjej hade börjat jobba efter två månader. Hon är någon slags nyhetschef på Stockholm City och fick spel av att vara hemma. Hon pumpade.
-Har du sett vad en bröstmjölkspump gör med ett bröst, frågade han?
  Varje lunch gick han till hennes jobb för att amma. Resten av dagen gick han mest omkring på stan, sa han.
-Det blir en del sms.
  Han hade just läst en bra artikel av mig men han kom inte ihåg vad den handlade om, sa han. Själv satt han mest på desken nuförtiden.

När vi gick hem frågade jag Sara om hon visste att hälften av alla förhållanden tar slut under barnets första år?
-Det var du som sa till pappa att vi skulle ha barn, sa hon. Kan du inte komma på något enklare sätt att göra slut?
  Poäng till Sara. Igen.

Och i eftermiddag är det match. Det är det jag försöker undvika att tänka på. Jag har tagit ut förlusten i förskott.
  Petur M. har brutit benet. Kanske Gif ska passa på att hyra honom under tiden?

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.