2005-06-29

dra åt helvete

Jag var nära att be Pers kollega att dra åt helvete på midsommardagens kväll när han satt och listade varumärkespotentialen hos Allsvenska lag. Han utgick från det ynkligt lilla han visste om fotboll och spädde på med alla sina fördomar om allt som inte ligger mellan hans lägenhet, hans byrå och Stureplan. Resultatet: Bara storstadslagen har potential att bygga starka varumärken. Med andra ord: Bara det han hittar i sin egen navel är värt att betala för.
  Jag var nära att be honom dra åt helvete för att han tycker att hans fördomar räcker för att sätta etikett på allt.
  Jag var nära att be honom dra åt helvete för att jag redan skrivit om allt det där.
  Det gjorde jag inte.
  Jag bad honom dra åt helvete för att jag var full och för att han tjänar bättre. Och för att han inte blöder.

Jag måste byta namn på vissa personer i min mobil. Jag var just ett enda knapptryck från att skicka "Bra artikel. Tänker på dig!" till Bo Lundquist.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.