2005-06-13

Gif-Hammarby: 2-1

Hallå världens förlorare! Kolla på mig! Här uppe!
  Min balkong sliter sig loss från sina fästen. Det gnisslar av järn och betong. Den stiger mot försommarhimlen.
  Jag svävar över smoggen. En okänd prick på rymdflygstyrelsens radar.
  Titta. Södermalm.
-Fan va du är näpen när du vaknar. Som Förlorare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Ät den, alla norrlandsbajare som flockar i Söderort!
-Hoppas ni har varma gröna halsdukar på er när ni fryser längst in i helvetet. Med alla andra förrädare!

Oj, det var skönt! Man måste tillåta sig själv att ta av sig kavajen och vråla ibland.
  Det äter ju på mig det där. Tänker på min egen otrohet. Jag har stått i klacken på Söderstadion. Men bara en gång och jag var ung. Jag trodde jag kunde kapa banden. Jag tänker aldrig säga vilken match det var eller vad jag ropade.
  Jag gjorde aldrig om det. Jag hoppas Gud har förlåtit mig. Jag kommer aldrig att göra det.

Öl med Jenny ändrades till kaffe i dagsljus. Skönt att hinna snacka, komma överens och lägga det där till handlingarna.
  Nu kan vi träffas och dricka öl och umgås som kompisar igen.


Allt är så ruskigt bra nu. Försommar, cykelsparkar i krysset, ordning och reda. Det är såhär det borde vara. Alltid.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.