2005-06-17

IFK-Gif 2-0

Jag följde fotbollen hemma från soffan igår. När jag för en gång skull tittar på matchen som en vanlig man blir det naturligtvis förlust.
  Det var en hemsk match. Sara gick fram och tillbaka framför TVn för att packa. Hon var stressad. Normalt sett har hon allt i huvudet. Igår hade hon listat packningen i sin Palm.
  I 22:a minuten stannade hon upp och började tänka precis framför TVn men det spelade ingen roll. Straffen hängde i luften. Jag förstod att Selakovic skulle falla redan innan han försvann ur bild.

Inte många rätt nu annars. Ja var säker på att Sara skulle åka redan igår.
-Du måste läsa mina sms Mats!
  Jag föreslog att hon skulle blåtanda över hela sin jobbkalender från palmen. Så kunde vi umgås i mobiltelefonen.
  Om hon uppfattade ironin så visade hon det inte.
-Det går inte, sa hon. Våra telefoner synkar inte.


Gif blev utspelat i första. Sara var trött. Jag var förbannad.
  I paus började Sara göra solhälsningen. Jag gick ut på balkongen för att röka.
  I andra blev spelet bättre men i 85:e minuten fick Sara ett utbrott. Hennes vita skor var inte vita. I 89:e gjorde IFK 2-0. Matchen var över.

Sara tog en taxi till Arlanda i morse. Hennes kaffekopp stod kvar på bordet. Den var fortfarande lite ljummen när jag kom upp.

Positivt att Assyriska förlorade igår!
  Det viktiga är inte att vinna. Det viktiga är att kämpa sig kvar.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.