2005-06-15

landskrona

Kollade en artikel om Jörgen Pettersson, men jag tappade tråden hela tiden eftersom jag började tänka på Landskrona. Jag när en hatkärlek till den "staden". Farsans kusin bodde där. Jag var där en sommar när jag var 12.
  Min syssling och jag var lika gamla. Vi brukade cykla ut till golfbanan och leta bollar. Ibland tjuvspelade vi på natten med hans pappas långa järnklubbor.

Petter heter han. Han var OK när vi var själva men när hans kompisar dök upp blev han ett jävla as. Retade mig för min dialekt. För att jag kom från Norrland och för att jag hade fel sorts tröja.
  Till slut fick jag nog. Jag jagade honom från stranden tills jag fick tag på honom, tryckte ner honom i gräset slog till honom i ansiktet med en blå frisbee.
  Han sa inget till sin farsa. Det ska han ha heder av.

Resten av sommaren höll jag mera till uppe vid fotbollsplanerna. BoIS var i dalande på den tiden. Jag kollade när de olika lagen tränade. Hämtade bollar å sånt.
  Jag trivdes där.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.