2005-06-21

mejl från finansen 2

Den trevlige mannen som räknade utropstecken har mejlat igen. Eftersom han är Helsingborgare publicerar jag det utan vidare:

>Siffror ljuger aldrig. Det är därför dom kan båda höja och sänka humöret. Siffror så som en femtio bp sänkning från Riksbanken kan jag ta, faktiskt välkomnar jag den. Nitton utropstecken vs fyra, är också något jag kan smälta. Men en två noll ledning som blir till en fem – två förlust skär så långt in i kroppen.

Jag förstår att det skär i kroppen. Men jag vrider gärna om kniven ett varv till: Just när det gäller Helsingborg skulle jag fundera på om inte siffror faktiskt kan ljuga...

>Jag hoppas innerligt på att siffrorna är på min sida den 28 juni. Det skulle vara så orättvist annars.

Rättvisemärkt gäller inte i fotboll. Alice Bah Kuhnke göre sig icke besvär. Vissa är vinnare. Vi andra får ta de poäng vi kan från varandra.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.