2005-06-08

mot väggen

Det är märkligt.
  Jag vet precis vad jag vill skriva, men så fort jag sätter fingrarna på tangenterna så blir det tomt på ord i huvudet.
  Tar jag bort dem kommer bilderna tillbaka.
  Om det inte lät så töntigt skulle jag säga att bilderna leker tittut.

Det är just därför man har listor. För att tvinga tankarna åt rätt håll.
3 saker man kan göra på väggen till en hockeylada.
1. Träna vristskott
2. Spreja "Gif äger!"
3. Hångla med Skåne-Jenny.
Se där. Så enkelt var det att få det sagt.

Det var igår eftermiddag. Efter träningen. Plöstligt stod Jenny bara där när jag gick förbi. Utanför Indiska i Globen.
  Plötsligt och plötsligt. Vi hade kanske skickat ett eller två sms om saken. Men det kändes förbannat plötsligt att bara se henne.
  Jag hade trott.
  Jag hade trott att vi skulle sätta oss på det gräsliga coffehouset och dricka en Pago och prata om media.
  Jag hade trott det. Jag lovar.
  Jag trodde fel.
  Vi gick ut genom svängdörrarna och tog höger.

Arenavägen. Fan va ful den är.

Så fort vi kom runt hörnet var vi på varandra. Det var det skönaste jag varit med om på Hovet.
  När det kom folk sprang vi ner bakom Söderstadion och hånglade som tonåringar.
  Det var galet. Det var underbart.
  Det var så in i helvete dumt.

Chefen ringde på mobilen och ville prata om nån jävla kampanj. Jag höll ut luren medan vi kysstes. Sen sa jag att jag var upptagen i intervju.
  På sätt och vis är jag tacksam för att han avbröt oss.
  Det här får aldrig hända igen.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.