2005-06-22

omg 11

Ett ösregn ackompanjerar denna dag. Skyfallet bröt ut i natt på bara några sekunder. Jag tittade ut och såg vattnet forsa nedför Sankt Paulsgatan.

Dränkte gårdagens debacle med några öl på Indigo. Jenny och jag skålade och enades om att hela denna omgången borde strykas i efterhand.
  Jag kan tipsa Polo att gräva fram nån regel eller felaktig övergång att åberopa. Han skulle gå igång på det.
  Själv undrar jag om min mobiltelefon blivit någon slags portal för silly season. Så fort jag sätter på den ringer folk och dementerar rykten jag inte ens hört och frågar vad andra har sagt. Igår gick priset på en dansk upp 1,2 mille medan jag tog en rök. Om jag fick procent på alla övergångar som passerar min mobil skulle jag vara rik.
  Men nu är jag en fattig reporter och inte en rik agent.

Sara ringde igår. Hon har jobbat dygnet runt. Naturligtvis. Vad annars? Jag skäms för mina fantasier om att hon skulle ha en affär.
  Hon hoppas hinna med ett flyg och vara hemma på förmiddagen på midsommarafton. Bad mig kolla båttider. Just då gjorde Lunkan självmål. Jag svor men lovade att fixa båtresan.


Sommar. Ösregn. Kvalplats. Detta känner jag igen. Jag kan leva med det här.
  Före sista omgången har vi passerat ÖIS eller Landskrona.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.