2005-06-02

pulver & fukt

Ge mig Alvedon. Pulver hjälpte mig verkligen.
  Skriver inte det här i tidningen.

Saras farsa ringde mitt under presskonferensen och började diskutera en fuktkonsult. Han älskar sånt.
-Vad kostar det, väste jag med luren fastklämd under hakan samtidigt som jag försökte anteckna vad Ljungberg sa.
-Det är inga pengar du ska betala, sa han. Det skriver vi in att säljaren står för.
  Vi? Detta är bortom min kontroll nu.
-Kör på, viskade jag. Tack för hjälpen.


Eftersom somliga brödskrivare inte har koll på sin egen rapportering hackar de på oss.
  Kanske dags att börja spotta i näven innan man leende hälsar på "kollegorna".

Saras farsa är som en agent. Han har tagit över. Han skulle kunna lägga konstgräs i hela trädgården om han ville.

Hur blir man fuktkonsult? De behöver en i Göteborg.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

>Ge mig Alvedon. Pulver hjälpte mig verkligen.
>Skriver inte det här i tidningen.

Antar att du är nöjd med formuleringen. Det borde du vara. Så lysande snyggt.

11:09 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har vi matat in alla meningsbyggnadskonstruktioner i en liten databas. Det skall bli spännande att sen köra mot detta mot texter i Mediearkivet.

Det är bevisat sedan tidigare att en kombination av ordval, meningsbyggnad och förhållanden mellan dessa i längden är en unik personlig signatur.

7:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.