2005-07-07

brev till sexologen

Om det inte bara var kvinnor som svarade på sexbrev i alla dagstidningar skulle jag kunna tänka mig ett extraknäck.

Hej Mats! Jag tycker om att få pisk när jag har sex med min kille. Han säger att det är ok, men jag är inte säker på att han gillar att slå mig. Vad ska jag göra? Anna."
Bästa Anna.
Det gör ont att spela fotboll ibland. Man måste smälla på och vara beredd att själv ta en smäll. Men du och din kille måste anpassa spelet efter den spelartrupp ni har .

Hej Mats! Min tjej pratar alltid om att gifta sig eller att skaffa hund eller hus. Jag säger att vi har det bra som vi har det och jag har inga planer på att lämna henne men hon verkar inte nöjd. Vad ska jag göra? Gurra
Hej Gurra.
Förr i världen var livslånga förbindelser regel men efter Bosman finns det inget som heter för evigt.
  Klubbarna vill gärna skydda sig genom att skriva långa kontrakt. Det räcker inte alltid att alltid visa god vilja på träning och match. Pejla stämningen i klubben. Är hon som Djurgården, sätter dig i frysboxen om du inte skriver på? Du bör också fundera på varför du är rädd att skriva på, förutom hundbajspåsarna eller priset på villaolja.

Hej Mats!
Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år. Det har varit lite upp och ner och båda jobbar mycket men jag tycker vi har det mest bra. På sista tiden har han betett sig underligt. Han sitter mycket vid datorn. Ibland tror jag att han har en annan. Vad ska jag göra? Jag vill inte förlora honom. Tjej, Stockholm.

Bästa Tjej, Stockholm.
Dålig inställning kan bero på flera saker. Är han missnöjd med sin roll? Hur funkar kommunikationen med tränaren? Vill han byta klubb? Fem år är en lång tid. Kanske vill han tjäna sina sista stora pengar ute i Europa?
  Antingen bänkar du honom ett par matcher eller så låter du honom spela sig i form. Vill du förlänga kontraktet med honom måste han få förtroende och få spela på rätt position.
  Att låna ut spelare till andra klubbar är ett vågspel. Ibland kommer de tillbaka med ny energi, ibland kommer de inte tillbaka alls.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.