2005-07-04

gott och blandat

Polo har gått in i hundvalpsläge igen. Han vädrar spelarrykten i varje buske och han jagar varje spår med samma energi. Han ringer till mig och är upphetsad.
  Det ringer lika mycket i min mobil, men jag viftar inte lika fort på svansen.
  Pagen, den dumme jäveln, har haft semester och låtit oss andra hämta nyheter med håv.

Hört på läktaren av sarkastisk skånsk klubbchef:
-Om du ber en spelare att dra åt helvete idag så föreslår hans agent att han kan få artistskatt om han bor där.

Pratade med Sara på väg till Skåne. Lät hon misstänksam när hon undrade vad jag gjorde eller är jag bara paranoid? Snart börjar tennisen i Båstad.

Den där nya tjejen visar framfötterna. Förresten påstår hon att hon varit på tidningen i tre år. Ofattbart.
  Polo viftar även på svansen för henne. Och alla andra tjejer. Men han gör det åtminstone snyggt. Anders som hämtat sig från sin vitryska farsot är bedrövlig att se. Han rusar in som Kim Källström i närkamperna.

Och jäveln med största plånboken kommer just nu från Borås. Där väljer de årgångsviner. Alla andra får leta på 60-kronorshyllorna.
  På vissa sätt suger det.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.