2005-07-13

om mänsklighetens framtid

Pratade med en av Saras kompisar (kul kille!) om vilket lag vi skulle ta ut i en match om mänsklighetens framtid mot varelser från en annan planet.
  Framförallt, hur skulle laget spela? Man vill ju inte vinna en sådan match på grisfotboll. "En seger för mänskligheten men en förlust för Fotbollen." Så vill man ju inte gå till historien. Samtidigt vill man INTE förlora med 2-3 och låta mänskligheten gå under. Vad säger man på presskonferensen då?
-Naej, vi ville ge publiken valuta för pengarna, men det här rymdgräset gynnar inte vår typ av fotboll.
  Saras kompis var inne på fegspel men sen kom han att tänka på hur mycket man skulle kunna ta betalt för reklamspotarna i TV. Då fick han något religiöst i blicken.

Gick en promenad med J. Hon frågade om hon var ute och gick med Hård eller med mig.
  Jag tror jag förstod vad hon menade, men sen, när vi kysstes, kände jag att det kunde kvitta.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.