2005-07-15

petad!

Har gått runt i lägenheten och sparkat på saker.
  Jag loggade in på min jobbmejl. Hade 236 olästa brev. Det var de från chefen jag var intresserad av. Speciellt ett.
> ...som alla vet kommer X (Gnällspiken alltså) lämna redaktionen efter sommaren. Som väl många redan förstått kommer ****** ta över.
  Jag blev så förbannad att jag kastade fjärrkontrollen i väggen. Så nu är den trasig också.

Pagen!
Hur länge har han vetat detta?

Ett extra mejl till mig: >Jag tänkte länge på Dig men Ledningen var tydlig med att den ville ha en ung person som kan nå nya läsare. Ledningen tror att ****** kommer att passa perfekt i den friare rollen. Det var verkligen ett jättejobbigt beslut för mig att fatta. Nu går jag på semester. Y är kapten på skutan tills...

Det jävla aset. Han har sin nyhetsnäsa djupt i Chefens röv. Det är därför Chefen älskar skiten han skriver.

Vilken perfekt conversation starter detta kan bli när vi äter middag med Per och hans nya i kväll.
-Hej. Jag har just blivit blåst på ett drömjobb av en nolla. Jag hade redan beställt nya visitkort. Vilken är den värsta dagen i Era liv?

Sara. Vafan ska jag säga?

Chefen svarar inte. Han sitter väl redan på ett plan till N.Y. och skrattar åt mig.

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.