2005-07-15

petad!

Har gått runt i lägenheten och sparkat på saker.
  Jag loggade in på min jobbmejl. Hade 236 olästa brev. Det var de från chefen jag var intresserad av. Speciellt ett.
> ...som alla vet kommer X (Gnällspiken alltså) lämna redaktionen efter sommaren. Som väl många redan förstått kommer ****** ta över.
  Jag blev så förbannad att jag kastade fjärrkontrollen i väggen. Så nu är den trasig också.

Pagen!
Hur länge har han vetat detta?

Ett extra mejl till mig: >Jag tänkte länge på Dig men Ledningen var tydlig med att den ville ha en ung person som kan nå nya läsare. Ledningen tror att ****** kommer att passa perfekt i den friare rollen. Det var verkligen ett jättejobbigt beslut för mig att fatta. Nu går jag på semester. Y är kapten på skutan tills...

Det jävla aset. Han har sin nyhetsnäsa djupt i Chefens röv. Det är därför Chefen älskar skiten han skriver.

Vilken perfekt conversation starter detta kan bli när vi äter middag med Per och hans nya i kväll.
-Hej. Jag har just blivit blåst på ett drömjobb av en nolla. Jag hade redan beställt nya visitkort. Vilken är den värsta dagen i Era liv?

Sara. Vafan ska jag säga?

Chefen svarar inte. Han sitter väl redan på ett plan till N.Y. och skrattar åt mig.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.