2005-07-07

vid radiosporten efter ett par öl

Sara hör direkt när jag har mamma i telefon:
- Nej, mamma, jag kommer inte upp till Gatufesten i år.
- Jag har sagt det.
- Du behöver inte skicka den, jag läste Sundsvalls Tidning på nätet. Det var väl roligt att de skrev om honom även om det inte var någon fantastisk artikel.
- Jag var ju uppe i våras. Jag kommer i augusti.
- Roligt. Sköt om dig. Hälsa Anita.

Jag tänker inte åka till Gatufesten. Jag orkar inte med den där hemvändargrejen. Alla städer har en sådan fest. Då alla ska träffas. Samma visa i Gävle och Piteå.
  Precis som att alla städer nu bygger hus vid vattnet som ska locka folk med pengar. Hammarby, Landskrona eller Sundsvall. Var sin hamn, var sitt bottenlag, var sitt nybygge vid vattnet.
  "Sundsvalls nya stadsdel" ska locka investerare. Lite glas och nya fasader. Men samma hav och samma stenstad. Vem försöker de lura? Samtidigt tar de bort 200 jobb på Anitas bruk.

I Båstad däremot där tittar ingen nedåt i tabellen. Satan. Jag hade glömt hur de där familjerna ser ut när de studsar ut ur sina stadsjeepar. Pappa i shorts med kostymbälte och seglarskor, barnen med tennisracketar lika stora som de själva. Mamma har knickers och storasyster ser ut som Madeleine.

Stod igår och snackade med en av tidningens sport/nöjesreportrar när jag hörde ett skrik bakom mig.
-Hallåååå dääär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Fick en känsla av twilight zone, men det var hon. Blev tvungen att presentera henne som "Anne-Louise eller nåt" för Sara. Det lät sådär.
  Visade sig att hon hade pluggat i Båstad. Nu jagade hon kändisar, antar jag.


Kom igen nu Gif. Vinn åtminstone i cupen och få lite självförtroende.
-Norrköping förresten, som de spelar borde det byggas utav helvete vid Motala ström.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.