2008-02-26

En ny giv

Välkommen tillbaka till bloggen förresten. Mängden skit som passerat sen sist är obeskrivlig. Du skulle inte tro mig om jag berättade. Men de historierna kan jag dra en annan gång. Nu ser vi framåt. Nu är det en ny giv.

Jag har lämnat tidningen. Det var väl dags. Man måste alltid se sig om efter nya bord. Jag skriver fortfarande, men inte lika mycket som förr. Kanske är det därför lusten att sparka igång denna digitala dagbok kommit tillbaka?

Det är fortfarande fotboll. Givetvis. Men förr läste du mina artiklar på sportsidorna i en tidning. Sen skänkte du bort dina pengar till ett bolag med säte på en dimmig ö i Engelska kanalen och hoppades på tur. Ett tämligen säkert sätt att förlora.
Nu läser du mig i samma tidning, men på spelsidorna, eller på Internet. Eller var som helst. Det är ungefär som förr. Med en viktig skillnad: sen skänker du dina pengar till mig. Det är bättre.

Som sagt. En ny giv. Och den här gången är det jag som vinner.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan vad jag har längtat på denna stund Mats. Några saker jag funderar på:
- Hur är det mellan dig och Sara, och hur gick/går det med Skåne-Jenny?
- Din senast top-10-lista(gärna över svenska spelare som borde bytt frisyr innan de blev proffs).
- Vad tror du om Giffarna i år?

/MS

10:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.