2008-02-27

Osannolikt trist

Många tror att de kan vinna på matcher som Inter - Roma. Den körde vi hårt på igår. Folk lastade in pengar för att de trodde Zlatan skulle vara med. Sen skulle han inte vara med och då satsade de inte lika mycket längre. Småspelare. De spelar för spänningen. De ber om att bli av med sina pengar. Vi gillar dem. De är vårt smör och bröd.

Själv satt jag och körde Skottska andra och tredjedivisionen. Vissa bolag hade ända upp till 2,85 på East Stirling borta mot Arbroath. Jag tyckte den var tveksam.

Mejlade en kille på jobbet och frågade om han trodde det var att ta i att sätta 1,85 på Laproaigh hemma mot Glenfiddich, med tanke på skadorna? Han såg jävligt stressad ut framför sin skärm. Det är en ung man. Vi kallar honom Hoffman. Släng ut en ask tändstickor och han kan säga hur många det är samt vilken sannolikheten är att de ska landa lika dant en gång till. Efter en halvtimme svarade han. "Jag ger 4,5 gånger pengarna på att du kommer på ett tristare skämt." Det är en sån kille.

Hur som helst. Några bolag hade dragit till med över 4 för hemmaseger mellan Gretna och Kilmarnock. Dumskallar. Vi älskar dem.

Fan. Gretna kunde gjort mig rik igår. Jag visste det. Hade jag satt en tusenlapp... Men. Det är här min karaktär kommer in. Jag behöver inte ta den risken. Världen är redan full av förlorare. Jag ska tjäna mina pengar på att de förlorar sina.

1 Comments:

Blogger glenn said...

välkommen tillbaka!
helt frånvarande satt jag och klickade på mina länkar på jobbdatorn och sökte efter något helt annat, men kom in på den här klassiska, men sen länge döda bloggen, och så har du börjat skriva igen. perfekt. "Vissa bolag hade ända upp till 2,85 på East Stirling borta mot Arbroath. Jag tyckte den var tveksam." hahaha

11:05 fm  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.