2008-03-24

1 X 2

Tidningen, förlåt: Spelbilagan som jag jobbade åt förut har uteslutit mig ur sitt gemensamma tips. Det är så det blir. Ur öga ur minne.
      Jag frågade. Jag förnedrade mig och skickade ett mejl till Polo. Fick just svar: Tipset är redan inlämnat. Fick du inte mejlet?
      Billigt. Så jävla billigt! Han kan gå och kyssa Ester Kristiansson i arslet.
      Hennes mejl får jag för resten heller längre. Det senaste jag fick med svenskfotboll.se i mejladressen kom för veckor sen. Där stod att Svensk fotboll skaffat en ny partner. (Det är en älskling med många partners.) Partner betyder pengar. För det kan knappast vara intellektuellt utbyte. Eller vad sägs om följande citat:
”- Fotboll är den största sporten i Sverige och landslagets matcher följs med stort intresse av hela nationen, säger Klaus Hansen Vikström, marknadschef i...” (Ni får ingen reklam i min blogg!)
      Undrar hur länge de filade på det citatet. Finns det en särskild hylla i helvetet där folk som säger självklarheter plågas? Jag hoppas det.

Spelbilagan förresten. Jag är glad att jag slutade. De erbjöd mig tre alternativ.
1. Sitta i källaren och redigera konsumentsidor.
X. Gå tyst och fortsätta som frilans med en eller ett par uppdrag i månaden.
2. Gå ut med hela historien och sedan ge mig sparken.
Det var inte lätt att hitta en vinnare där. Jag satsade på kryss.
      Vad det handlade om? Ja, inte bloggen i alla fall. Nej, det handlade om pengar. Vad annars?
      Bloggen tog jag hand om. Det krävdes en liten lönnfet målvakt, men de gick på det allihop. Det var min bästa fint. De hade aldrig en aning.
      Hur jag lyckades?
      Rätt gissat – pengar.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.