2008-03-26

Allsvenskan 2008

Minnesgoda läsare vet att jag propagerade för en utökning av Allsvenskan redan när Giffarna åkte ut. (Jag skrev om Bruce Springsteen och Del Piero också, liksom en massa andra saker som andra sedan gjort sig breda över. Det är min lott, jag gör skor åt andra och går hem barfota... Du har hört den visan.) Nu har Allsvenskan sexton lag. Två extra. Ett av dem är Giffarna.
     Det blir längre till toppen men lika nära till botten.
     Botten kan du lita på. Förr eller senare når du den.
     Det finns lag som flyger högt nu. Som kanske har en medalj med sin in i serien. Andra har redan bokat en plats på botten.

Jag fick inte vara med på Spelbilagans interna tipstävling, men jag har min egen lista. Tabellen som visar vilka som har mest att förlora och vilka som har minst. I botten på den ligger laget som har mest att förlora. Etta ligger så klart laget som har minst att förlora.
     Jag delar upp tabellen i tre delar. Håll till godo.

Mats Hårds Allsvenska tabell 2008. – Vinnare är de som har minst att förlora.

Toppen
1. GIF Sundsvall – Vi är här. Ett finger i röven på resten av Sverige. Vi har inget att förlora.
2. IFK Göteborg – Skattefiffel, hemliga konton, en styrelse som inte vet vad kassören gör, oregistrerade spelare utan åtgärd och som kronan på verket ett SM-guld. Änglarna har slutit kontrakt med Djävulen och Gud fader. De kan inte förlora.
3. Gefle – Vad skulle hända om de åkte ut? Det är fler som kollar Brynäs sommarträning.
4. Gais – Äkta gaisare vill sparka uppåt och vill åka ut. Gärna ända ner till division två. Det är ändå Blåvitts fel.

Imorgon: mittenträsket.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.