2008-03-13

Bredbandsstrul

Bredbandet krånglar. Jag tror Sara jävlas med mig. Jag hör att hon är hemma men jag tänker inte knacka på.

Vi har byggt upp väggen igen. Den vi rev när jag köpte lägenheten intill hennes och vi flyttade ihop. Det blev enklast så. (Det säger en del, med tanke på hur krångligt det var.)
      Vi fick var sitt badrum. Hon fick köket och balkongen. Jag fick kaffemaskinen och ett kokskåp.

Jag är fortfarande skyldig henne pengar.

Vi har en stor dörr i väggen i fall vi skulle vilja gå tillbaka. Hon har ett lås på sin sida och jag har ett på min sida. Just nu är den låst från båda håll.


Det är när jag röker inne tror jag. Hon känner lukten och då drar hon ut sladden till bredbandsmodemet.
      Hon får skylla sig själv. Hon kunde gett mig balkongen.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.