2008-03-12

Hockey

Förlorade några tusen i går på att inte spela Liverpool som segrare mot Inter i åttondelsfinalen i Champions League.

Spelbilagorna matar på med sida upp och sida ner om hockeyslutspelet. Jag är så glad att jag slipper sitta på de morgonmötena. Så glad.
    Tyvärr drabbas jag i alla fall. Blomman lyckades skyffla över det på mig så nu måste jag spika siffror på skiten. Jag gick på en riktig svepning.
    – Mats, du är väl egentligen rätt kunnig på hockey? sa chefen.
    – Klart jag är, sa jag. Det kom som en reflex och sen satt jag med jobbet i knäet.
    – Jag ska skriva speltips, sa jag. Jag är ett ansikte. Ingen räknenisse.
    Blomman lade en tabell på mitt bord och en lista över slutspelet.
    – Vad ska du göra? frågade jag, men jag fick inget svar.


Liverpool är lite som jag. De växer med uppgiften. I engelska ligan är Liverpool en risk. Många sköna tripplar, dubblar och stryktips har fallit på grund av dem. I europaspelet är de rena banken. Men jag tar inga risker. Jag har ett system. Man måste ha ett system.

Blomman verkar tro att han ska kunna ligga och fiska på topp utan att göra grovjobbet. Att vi andra ska servera honom bollarna. Det finns en sån i varje lag.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.