2008-03-07

Konsten att förlora pengar

Jag skriver alltså tips i spelbilagorna (alltså det där tidningarna som Pagen och de skriver i för att det ska finnas lita artiklar mellan våra annonser.) Speltips. På Internet också. Jag skulle bli rätt iskall här på jobbet om jag sa exakt var och hur, men säg så här: oddsen för att du läst de tipsen är låga.
    I alla fall. Det finns tillfällen då jag undrar vad fan jag håller på med. Det kanske är därför jag börjat blogga igen? Detta är ett sådant tillfälle. Därför tänkte jag berätta hur man gör för att förlora pengar. På riktigt. Ett annat slags tips.

Konsten att förlora pengar: Tripplar.
Så här: Chelseamatchen i veckan var glasklar. På ett litet horbolag på nätet kunde du kanske få 1,35. Lägg in tusen spänn och få trehundrafemtio. Lägg in fem tusen och du har en ny iPod.
    Många tycker det är för riskabelt. De vill spela för en hundring och trettiofem spänn är ingenting. Fair enough. Fem tusen är ändå fem tusen. Det är då tripplarna kommer in.
    Säg att Arsenal samtidigt gav t.ex 1,25. Om du spelar dem ihop kan du multiplicera oddsen. Då får du 1,69. Det är bättre men du behöver en lag som får upp siffrorna lite. GIF Sundsvall. Säg att de spelar samma kväll till 3,10. Om alla tre går din väg har du plötsligt över fem gånger pengarna.
    Antingen sätter du då tusen spänn på enbart Chelsea eller så tänker du: fan, det kan hända. Giffarna kan vinna. Jag sätter en hundring så får jag lite spänning.

Det är som att samtidigt limma på tre tjejer för att få till en fyrkant, istället för att satsa på den som står ensam vid baren och ber om att bli uppraggad.

Låter det självklart? Det är det inte. Det spelar ingen roll vad man säger. Folk kommer ändå att välja att tro på Giffarna. Kolla i våra böcker så får du se. De kommer alltid göra det.

1 Comments:

Blogger DD said...

"Det är som att samtidigt limma på tre tjejer för att få till en fyrkant, istället för att satsa på den som står ensam vid baren och ber om att bli uppraggad."

Haha, ruskigt roligt skrivet! Vinkel: Om den tjejen vid baren är riktigt het och motsvarar, säg 2,00 i odds, så blir det ju en riktigt trevlig natt...

6:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.