2008-03-30

Swedbanks Allsvenska

Ljungskile har sålt sitt namn till badbyxbolaget Panos och sin arenas namn till först HA Bygg och nu till Starke Arvid. Så är det. Den fattige har inte råd att hålla på sig. I Dallas heter arenan Pizza Hut Park. Kan du föreställa hur det luktar runt den arenan? Just det. Det luktar pengar.

I Sverige är det annars Swedbank som leder sponsringen idrotts-samarbetet framåt. Jag funderar på att erbjuda Swedbank att sponsra samarbeta kring denna blogg.

På sin hemsida skriver de att jag bland annat ska svara på följande frågor när jag ansöker om sponsring samarbete:
Hur kan vårt varumärke exponeras?

– Så!
Jag hissar flaggan alla matchdagar (se ovan) och jag byter givetvis namn om de så önskar: Swedbank Blogg. Konsten att vinna pengar.
Hur kan vi nå ut via aktiviteter/träffar/möten?
– Vi kan träffas och äta middag, prata om Allsvenskan och jag kan intervjua en gammal spelare. Jag kan presentera några profiler, prata lite strunt och presentera några spel ge några värdefulla inblickar i Svensk fotboll. Vad sägs? Kan det vara nåt?

Å andra sidan är det ju precis vad jag redan gör. Jag ska förresten göra det idag. Jag ska underhålla några pengapojkar på ett slags event ute i Solna. Allsvensk premiär kallas det visst.
Det lär bli laxmacka.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Glöm inte den ack så viktiga Norrporten Arena.. Ingen laxmacka imorrn inte.. 0-0

11:13 em  
Blogger Fotbollsnördar said...

Om AIK ska lira på nya arenan som oxå ska döpas till Swedbank så vägrar jag betala inträde!mvh Gerrardinho

11:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Det handlar inte om idrott längre. Bolagiseringar och marknadsandelar istället för idrottsrörelsen och fotbollsspelare/publik. Men vi vill väl konkurera med fina fotbollseuropa..?

11:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.