2008-04-10

bloggar, Norling och pengar

Hur många sådana här behöver vi?
Joakim Sjöhage, Henrik Rydström, Pontus Wernbloom, Fredrik Lundgren, Rami Shabaan.

Jag ger 1.10 på att någon av dem kommer att säga att det är god stämning i truppen, 1.10 på att det blir mycket film i bussen, 1.15 på att det var många gliringar efter senaste matchen och hela 1.17 på att alla kommer att skriva om vilken mat de äter.
     Kombinera ihop det till en kvadruppel så har ni ett odds på 1.63. Säkra pengar.
     Du får 9.75 om någon av dem berättar hur mycket brudar de faktiskt får bara för att de spelar i Allsvenskan.

En blogg man skulle vilja läsa är ju AIK-tränaren Rikard Norlings.
"07,00 Vaknade. Kontrollerade min utgångsposition. Kände att jag låg rätt. Ringde Nebo som bekräftade. Valde att ligga kvar.

07,45 Gick upp längs vänsterkanten av sovrummet och tog en ny position i badrummet. Tittade mig i spegeln. Tog på mig glasögonen. Tog av mig dem igen. Övade på en ny min som jag tänkte använda i teve ikväll för att reta producenten på TV4.
Telefonen ringde. Det var Firman.
– Du gör väl inte grimaser nu, sa hon.
– Nej, mamma, sa jag.
– Du vet att du kan bli sån, sa hon.
– Mamma, sa jag. Jag är en taktiker.
– Du ser så mager ut i teve, sa hon.
– Vi hade åtta hundra potentiella anfallssituationer senast, sa jag. Det är mer än något annat lag i Allsvenskan."
Om någon undrar varför jag håller på med sånt här förbannat trams klockan 07.15 på morgonen? För att jag är nervös. Det är match ikväll. Du vet: kulan i luften, bollen rullar. AIK - GIF. Vi kommer att förlora.
     Det är annat i luften också. Och annat som rullar med.
     Du vet vad jag pratar om.
     Just det.
     Förlust är inget alternativ.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.