2008-04-08

Botten befäst

Hammarby–Gif Sundsvall 5–3 (2–2) Odds Sv.spel 828,80 !!!

Fakta: 1–0 Petter Andersson (12), 1–1 Hannes Sigurdsson (15), 1–2 Stefan Ålander (30), 2–2 Erkan Zengin (45), 3–2 Paulinho Guara (58), 4–2 Haris Laitinen (80), 5–2 Charlie Davis (83), 5–3 Hannes Sigurdsson (90). Varningar, Hammarby: Louay Chanko, Sebastian Castro-Tello. Sundsvall: Tobias Eriksson, Hannes Sigurdsson. Domare: Håkan Jonasson, Helsingborg. Publik:12887.

Analys:
Svängigt, livligt och ruskigt slarvigt. Hammarby–Sundsvall, 5–3, var knappast en drömmatch att se om man var tränare i något av lagen. Men ett fullsatt Söderstadion kokade och Hammarby är ensamt lag i allsvenskan att ha full poäng efter de inledande två omgångarna. Nykomlingen Sundsvall har två storförluster mot HIF-lagen – och kan bara glädja sig över Stefan Ålanders drömlobb över Rami Shaaban från 40 meter.

Expertkommentar, Mats Hård: – Tre åtta i målskillnad och noll poäng efter två matcher. Just i dag är jag inte så stark, sa jag.
     Jag gick med Anders från matchen. Vi korsade Ringvägen. Gatan var full av utbrända fyrverkeripjäser och krossat glas. Överallt gick segerglada hammarbyare. Två snorungar i vita kepsar gick på andra sidan gatan. De var max sexton. De sög på sina cigaretter och försökte se ut som om de rökt i tjugo år. När de såg min halsduk gjorde de fingret och skrek "Hora. Hora. Hora. Hora."
     "Vet ni vem jag är?" var jag nära att ropa. Men sen kom jag på det: "Vet ni vem jag kunde ha blivit?" är vad jag borde ha ropat. Känslan hade inte varit den samma.
     Jag såg på Anders och sen drog vi oss bort till en annan gata.
     – Det känns som att jag varit med om det här förut, sa jag.
     – Ja, sa han.

Hammarby (4–4–2): Rami Shaaban – David Johansson, Christian Traoré, Suleman Sleyman, Klebér Sarenpää – Erkan Zengin (Claudio Dadomo 67), Louay Chanko, Petter Andersson, Haris Laitinen – Paulinho Guara (Sebastian Castro-Tello 76), Charlie Davies (Mikkel Jensen 85).

Sundsvall (4–5–1): Fredrik Sundfors – Mikael Lustig, Erkan Saglik, Sverrir Gardarsson, Billy Berntsson – Tobias Eriksson, Stefan Ålander, Robert Mambo Mumba, Nuri Mustafi (Linus Hallenius 78), Ari Skulason (Johan Patriksson 60) – Hannes Sigurdsson.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.