2008-04-14

Norlings dagbok del 2 Derbydags

I brist på ett liv skriver jag Rikard Norlings blogg.
I brist på ett liv läser du den.

09.00 Går in på kontoret. Letar efter Nebo. Letar efter Ola.
09.15 Något känns konstigt.
09.30 Upptäcker att jag gått in på fel sida och satt mig på Svenska Fotbollförbundets kansli. Förmodligen har jag gått åt fel håll vid Råsundavägen. Låtsas som ingenting.
09.35 Folk tittar konstigt på mig.
09.40 Thomas Saleteg kommer in på mitt kontor och säger att det är hans kontor. Han undrar vad jag gör där. Jag säger att han borde fråga sig hur han kan lära sig att försvara sitt kontor bättre. Saleteg ser förvirrad ut. Jag glider sidleds genom dörren.
09.50 Tillbaka på AIKs kansli.
09.55 Träffar Nebo. Berättar vad som hänt.
"Finns det något positivt du kan ta med dig från det här?" säger han.
"Japp!" säger jag och fiskar upp ett hålslag ur kavajfickan.
"Din räv!" säger Nebo. Han pekar på en bunt gula papper på mitt bord. Vi låser dörren.
11.15 Känner av kramp i handen. Ringer Tifo-gruppen och frågar om de behöver en påse små runda pappersflingor inför kvällens derby. "De är alldeles färska!"

2 Comments:

Blogger glenn said...

:-)
ser fram emot dag 3!

11:10 em  
Blogger Fotbollsnördar said...

Tack för din kommentar på min(och avstängde sonens) blogg. Har skrivit ett svarsinlägg (som tog för mycket plats som kommentar). Men varför är du så elak mot Norling? AIK ligger ju bara 9:a i tabellen. Eller sparkar du på alla som ligger över Sundsvall? undrar fotbollsnörden Ronaldinha

12:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.