2008-04-16

Rikard Norlings dagbok del 3

22.02 Såg på en inspelning av fotbollskväll.
22.05 Ringde Nebo för att reta honom för att han såg rolig ut när han var blöt.
– Ser du så du ser ut? sa jag. Ser du?
– Vad pratar du om? sa han.
Kom på att det var en inspelning och försökte blanda bort korten. Tror att jag lyckades.
22.12 Såg bilderna från Sundsvall. De vann med 4-0. Tänkte på Sundsvall.
22.23 Somnade. Drömde om Sundsvall. Jag gick längs Skolhusallén ner mot ån. Någon ropade mitt namn. Jag stannade och vinkade. Sedan fortsatte jag ner för gatan. Jag var ung och livet var lätt. Jag tränade GIF. Vi hade inget att förlora.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.