2008-04-13

Söndag

Jag har nio ölglas. Öppnade skåpet i mitt "kök" och tittade på dem nu på morgonen. Två Pripps. Ett Åbro. Sex diverse.
Rättare sagt: skåpet i mitt köksskåp. En mäklare skulle kalla det för en "mysig köksvrå." Jag kallar det köksskåp. Det är vad det är.

När Sara och jag bodde ihop hade vi alla sorters glas. Iittala. Och Riedel, så klart. "Har du provat ett Riedel vill du inte ha något annat." Jag kan höra mig själv säga det på en middag för tio tusen år sedan.

Jag har aldrig varit en sån som samlar ölglas. Ändå har jag nio nu. Om jag hade åtta kompisar skulle vi kunna dricka öl ihop. Jag undrar vilka det skulle vara?
Förresten skulle vi ändå inte få plats här hemma.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.