2008-05-14

Henke, en vinst

I går blev den gamle, Henke Larsson, uttagen i landslaget. Han sa nej , han sa ja, han sa nej, han sa ja. Är någon förvånad? Inte jag.
     Inte Sara heller.
     Sara vann faktiskt en rätt ansenlig slant på det. Hon känner Henkes tjej. Hon visste det innan förbundskaptenen Lagerbäck gjorde det.

Vad Sara inte vet är att hon satsade en näve tusingar på att han skulle bli uttagen. Det är min hemlighet. Ser ingen mening med att hennes pengar bara ska sitta på kontot och ruttna. Men jag vill inte stressa henne. Jag ska bara spela lite då och då, bara med småsummor, en femtusing här, en tiotusing där. Och bara säkra matcher. Alltid. Och arbitrage, där det går. Eller typ arbitrage. Det kan bli riktigt bra.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.