2008-05-19

Om inte om

Det är måndag men jag har inte hunnit ha ångest för det än. Håller fortfarande på med gårdagen.

Sundsvall kom till Aspudden och spelade cupfotboll igår. En liten förort till stan som älskas och hyllas för sina fina hus och lugna miljö av dem som bor där bara tills de får råd att flytta innanför tullarna och bli riktiga Stockholmare.
    Aspuddens IP. En arena av det gamla slaget. En idyll. En chans att gräva ner sin söndagsångest under en hög fotbollsnostalgi.
    Och. Äntligen ett lag vi hade chans att spöa. Äntligen en arena man kan cykla till - om man hade haft en cykel. Men äntligen en arena man kan ta en billig taxi till i alla fall - om det inte varit Serie A-avslutning på TV som man velat se. Äntligen en svensk i en match som ger ligaguld - om man hade kunnat titta.
    Svårt val.
    Om inte Blomman, den ynkedomen, hade fått vinterkräksjuka. Om man inte hade tvingats sitta på kontoret och köra livodds på en annan jävla skitmatch. Om man inte missat allt.

Men vad hade jag väntat mig? Framgång? Flyt?
Jag borde vetat bättre.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.