2008-05-12

Matchförberedelse

Sara sov här i helgen. På soffan. Man kan tro att jag inte skulle ha både en säng och en soffa, men det har jag. Det är otroligt vad man får plats med på liten yta.
Jag föreslog att hon skulle sova hos mig.
     – Mats, sa hon.
    Jag trodde inte mina öron. Nu har hon också börjat. "Mats." Bara det. Som om det sa allt. Mitt namn har blivit en synonym för "skärp dig för fan." Hur gick det till?
    – Vi kan bara kramas lite, sa jag, och då kom det igen:
    – Mats.
    – Vad är det?
    – Kramas slutar alltid med att man har sex.
    – Ja, och?
    – Jag är inte redo för det.
    Japp. Hon körde den. [Ljudeffekt: Mörk speaker-röst säger Dagens relationsklyscha!] "Jag är inte redo." Jag fattade inte. Det är ingen skillnad om man sitter på bänken eller ligger på soffan. Man måste alltid förbereda sig för match.
    – Mats!
    – Ja, ja. Godnatt.

Gud vet att jag inte alltid följt den regeln. Jag låg vaken och tänkte på hur mycket sex jag missat genom åren.

Sara har löjligt mycket pengar på sitt konto. Och jag betalar fortfarande av till henne för vårt gemensamma lån. Men hon skulle knappast inte märka om en betalning dröjde. Det är ju jag som sköter hennes ekonomi nu. Och så bor hon här. Ibland. En natt åtminstone. Det kan bli fler.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.