2008-06-05

Lista

Har du inte också känt det? Att det är dags igen? En lista. Jag har känt det: listsuget.

Jag vet bara inte vad jag ska skriva listan om. Jag har alltid sagt att allt går att göra en lista av, men ibland undrar jag.

Ta min och Jennys relation. Vad listar jag där? De sex bästa samlagen?
Nej, detta är inte tidningen Slitz.
Eller kanske De hundra dummaste sakerna jag sa innan hon gjorde slut?
Det låter som titeln på en debutroman från någon gång på våren 1999.

Eller ska jag skriva en lista över mitt liv. Tjugo sätt att förlora pengar. Det håller jag ju på med, förresten, även om det var ett tag sen. Eller kanske Tio sätt att känna sig ensam i en folkmassa? Jag kan inte bestämma mig.

Tjugofyra sätt att se framåt?
Sju sätt att lägga locket på?
Femtiotvå sätt att glömma?
Nej, detta är inte tidningen Frida.

Så.

Åtta hålor som av olika anledningar blivit kända i fotbollssverige.

1. Holmsjö
2. Hisings-Kärra
3. Långås
4. Stenungsund
5. Stocksund
6. Bjärred
7. Olofstorp
8. Göteborg

1 Comments:

Blogger Filip said...

Ödeshög då?? Mats, kom igen nu!

1:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.