2008-06-02

Råsundamannen

Stockholm är vackert så här års. Rönnen blommar och i Rålambshovsparken går människor nakna. Par har smygsex i vattnet utanför Norr Mälarstrand. Jag kan se allt från mitt fönster.

Träffade kontakten från Råsunda i går igen. Eftersom matchen var det sämsta jag sett sen Selånger-Stöde spelade 0-0 1988 (matchen var så usel att domaren lämnade in en protest och krävde att inget av laget skulle tilldelas någon poäng) och eftersom eventföretaget hade dukat upp en mycket dyster italiensk buffé (cateringfirmor som serverar mozzarella gjord på komjölk borde terroriststämplas!) hade vi gott om tid att prata.

Råsundamannen pratade om fem- och kanske sexsiffriga belopp. Jag satte en bit lufttorkad gris i halsen när han nämnde summan. Jag sa att vi skulle kika på det.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.