2005-04-15

Fredag morgon

Fortfarande chockad av GIFs seger i premiären. När man talar med klubbledningen andas de optimism. Typiskt förlorarbeteende

När jag vaknade i söndags, bakfull, kåt och ensam, visste jag inte var jag var. Inte bildligt och knappt bokstavligt. Jag läste igenom allt jag skrivit och mådde dåligt. Jag ville inte känna igen mig i "Mats Hård", speciellt inte med tanke på vad som hänt kvällen innan.

Allt om hela helgen finns till under Premiärhelgen eller under nya rubriken "Detta har hänt" tii höger.
Jag såg att i Bloggen har jag satt ord på känslor som jag inte gjort tidigare.
  Det kan vara jävligt farligt.
  Jag bestämde jag att ta paus för att utvärdera.


Hybris är det enda ord jag kommer att tänka på när jag tänker på Gif denna veckan. Enligt dramats regler följer alltid ett fall och därefter Katarsis -rening. På svenska stavas det Superettan.

Igår läste jag igenom texterna igen. Kom fram till att det kan knappast vara bloggens fel att jag tänker som jag tänker.
  OK jag gjorde ett misstag men det gör även folk som inte bloggar. Mats Hårds liv är dessutom mer spännande än det liv jag Trodde att jag lever.
  Schizofrent? Ja, men bloggen är fan så mycket billigare än Saras terapeut.
Om Gif dessutom fortsätter kötta ned motståndarna ska det nog ordna sig.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.